Wednesday, September 7, 2011

Mooncake ada je yang halal....

Salam semua...=)

Raya korang macam mane tahun ini?Dapat banyak tak duit raya?Aku alhamdullillah rezeki tahun ni ok skit berbanding tahun lepas..hehe...

Ok..ni nak cakap pasal mooncake...sekarang da tiba musim perayaan kuih bulan..orang cina panggil zhong qiu jie..mesti rami yang tertanya-tanya kuih bulan ni halal ke tak untuk dimakan..aku nampak ramai yang masuk baca entri aku yang ini. Entri aku yang sebelum ni hanya untuk kasi tau korang semua supaya berhati-hati bila membeli kuih bulan..tapi tak semestinya tak ada yang halal..

Tahun ini aku nampak dah banyak company kuih bulan yang buat kuih bulan yang halal dan siap dapat approval from jakim lagi..mak aku pun banyak jugak borong mooncake tahun ini..hehe..kotak yang diorang kasi pun cantik2 semua...
cantik kan kotak ni

ni mooncake nya..


ni belakang kotak..see..ada halal jakim tu..(kaki sape la plak tepi tu =.=)

So, dont worry be happy..hehe..sekarang ni ada banyak jual kat pasaraya...pada sape2 yang nak mencuba boleh la pergi beli ye...=)

No comments:

Post a Comment