Tuesday, June 29, 2010

Jalan - jalan p K.B

Akhir bulan - keluar gaji. Seperti biasa norm famili aku, p K.B a.k.a Kota Bharu, shopping ^_^. Kat Tanah Merah ni xde pape pun, ada Pantai Timur yang kecik tu je. Jadi kena la p KB. Tak jauh pun dari rumah, dalam 45 minit je sampai.

1st stop - p kedai kain kat tengah-tengah bandar KB. Kenapa p kedai kain? Mestai la sebab nak beli kain untuk raya nanti ^_^. Kenapa beli awal? Sebab bila aku dah balik kampus untuk sem baru, raya nanti baru boleh balik T_T. Jadi kena la beli awal-awal.

Adikku tgh promote kain. Jom beli!

2nd stop - p KB Mall. Ni memang tempat utama famili aku datang shopping. Macam - macam ada, walaupun tak setanding Mid Valley atau 1 Utama, tapi jadilah >.< . Kami datang sini nak lunch kejap sebab dah pukul 2, semua orang lapar @_@. 1st time p lunch kat Secret Recipe. Sebab ayah cakap 'hari ini hari aku', ao aku la h yang kena pilih tempat makan. Mak makan ape ye? Aku pun decide nak p Secret Recipe. *ternganga kejap*. Nasib baik ayah cakap sekali-sekala, tak pe, boleh je....


adikku lagi ^_^ jamu ngn fish n chips.


Japanese Soba - my lunch. Nape nmpk cam pelik je dlm gmbr ni?

p.s : : oleh kerana agak mahal makan kt sini, lain kali dah x p da~T_T

Next stop - Tesco. Ini tempat mesti p sebelum balik. Selalu je sale. Boleh borong banyak2 >.<. Tapi yang mengejutkan, pada hari tu ramai oarang kat sane. Sampai troli pun habis @_@. Memang penuh tempat tu. Gaji baru keluar la katakan. Mesti la ramai. Tapi part yang troli habis tu memang terkejut.

Last skali - apa lagi, balik la ^_^. Tapi kami singgah rumah atuk dulu kejap. Jenguk-jenguk, then baru balik rumah. Malam sampai, lepas isyak, sempat lagi dinner kat luar. P makakan masakan panas kat Kopitiam. Memang best tempat ni. Malang nye bateri habis aku x boleh nak ambik gambar T_T.

No comments:

Post a Comment